Karty lojalnościowe

Karty lojalnościowe w odróżnieniu od karty rabatowej umożliwiają pozyskanie większej ilości danych dotyczących transakcji wykonywanych przez klientów. Przy wykorzystaniu zwykłej karty z określonym rabatem przyznajemy jedynie korzyść klientowi nie zyskując żadnej informacji zwrotnej. Wraz z rozwojem technologii i budowaniem szybkich systemów zbierania informacji transakcyjnych powstały programy lojalnościowe, które nie tylko wpływają na umocnienie relacji z klientem, ale także pozwalają na poznanie jego zwyczajów i upodobań. Mając informację o potrzebach klienta łatwiejsze staje się trafne przedstawienie mu interesujących go ofert.

Analizując transakcje zakupu przypisane do danego klienta w wybranym okresie możemy zakwalifikować go do określonej grupy klientów, przypisać mu ulubione produkty , określić w jakie dni tygodnia najchętniej dokonuje zakupów itp. Korzystając z tych informacji, a także wykorzystując narzędzia dostępne w aplikacjach lojalnościowych możliwa jest komunikacja z klientem i np. przesłanie mu informacji o aktualnych promocjach jego ulubionych produktów.

Karta lojalnościowa może być kartą elektroniczną np. z układem zbliżeniowym Mifare lub Unique ale może pozostać także kartą plastikową ze zwykłym numerem lub kodem kreskowym. Jest ona jedynie identyfikatorem klienta w systemie oraz ładnym gadżetem w portfelu. Wszystkie informacje zbierane są w bazie danych i udostępnione do analizy specjalistom.